Chiropractie

Klachtbehandeling

Wij bieden de beste chiropractische zorg voor elk type klacht met betrekking tot aandoeningen van de wervelkolom, het bewegingsapparaat en van het zenuwstelsel. De chiropractor behandelet onder andere nekpijn, hoofdpijn, schouderpijn, vermoeidheid, hernia (nek/rug), onderrugpijn, sportblessures en spierproblemen.

Lees meer over de behandelingen

Wat is chiropractie?

Chiropractie richt zich, naast het vaststellen en behandelen van rug- en nekklachten vooral op de preventie van deze en andere klachten met een oorsprong in de wervelkolom, het zenuwstelsel, de spieren en gewrichten. Bij chiropractie gaan we er vanuit dat het menselijk lichaam gemaakt is om te bewegen. Chiropractie maakt geen gebruik van medicijnen, injecties of operatieve ingrepen.

Lees meer over chiropractie

Wie is de chiropractor?

De chiropractor is een professional die universitair is geschoold in het behandelen van het bewegingsapparaat en de wervelkolom. Hij is een expert op het gebied van functionele stoornissen van het zenuwstelsel en het bewegingsapparaat met als ‘core-business’ nek-, rug- en hoofdpijnklachten. Hij beschikt over een groot scala aan behandel- en interventie mogelijkheden om een breed publiek te kunnen helpen. De chiropractor bij Optimum Chiropractie in Amsterdam is Francis Durocher. Hij heeft Optimum Chiropractie in 2015 opgericht om zijn expertise verder te ontwikkelen en meer patiënten te bereiken.

Lees meer over de chiropractor

De behandeling

Een chiropractische correctie is een kunst op zich. Het woord is afgeleid van het Engelse ‘adjustment’, wat onder meer het volgende betekent: corrigeren, fijn afstellen, beter laten functioneren. Bij een correctie wordt een specifieke kracht in een specifieke richting uitgeoefend om gewrichten die niet goed functioneren in beweging te krijgen, of om wervelblokkades te corrigeren. De correctie wordt voor iedere patiënt specifiek aangepast.

Lees meer over onze werkwijze